חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציון רלוונטיות במודעות פייסבוק- למה זה מאוד חשוב?

תוכן עניינים

851-315-להבין

לפי הניסוח בדפי ההסבר של פייסבוק, דבר לא השתנה מאז שיש את הציון, זה רק עוד מימד בדיקה עבור המפרסם לראות אם הוא קולע למטרה, למשל כמה זה היה רלוונטי למי שלחץ, כמה לייקים היו, תגובות, חיוביות ותגובות שליליות כגון “הסתר מודעה” , וקהל היעד, האם זה עניין אותו, האם הוריד את האפליקציה שחשבתי מתאימה לו.

פייסבוק מתמודדת עם יותר ויותר מפרסמים, ולכן השינויים הם בעיקר כדי לספק את “הסחורה” זאת אומרת שכל מדד שמתווסף הוא גם סיבה לדאגה עבור המפרסם. כי תכל’ס המחירים עלו. למי הם לא עלו? לאלו עם התקציבים הגדולים שכבר נמצאים בתוך הקהילה, שיש להם רשימות דיוור, רשימות של פיקסלים שכבר עובדים הרבה זמן, עבור אלו שעובדים חזק עם DATA- לשם פייסבוק מכוונת מהיום הראשון. במי זה פוגע? באלו שמתחילים להקים קהילה, לאלו שיש להם תקציבים מוגבלים, לאלו שצריכים היום לתחזק קבוצות ולספק תוכן יומם ולילה כדי להביא לקוחות- צריך אופי לזה, ואם לא אופי אז “תחת” ותכנון ניהול קבוצה.

אז אני אדייק. פייסבוק כן שינו את החוקים, ציון רלוונטית אינו תמיד מדויק ונותן ציון אמיתי למודעה, וכן מעלה את מחיר הקלקה כאשר פייסבוק “חושב” שהמודעה לא רלוונטית. אז בוא נראה ביחד מתי פייסבוק “חושב”

  1. קהל יעד- מאוד משפיע על הרלוונטיות, אבל יתרה מזו, קהל יעד זה גם מקומות, מה שלא ברור ואני אתן דוגמא: תל אביב ורדיוס 40 ק”מ בסביבה, אם המקום שלכם הפיזי הוא בתל אביב, זה לא מדויק ופייסבוק מוריד ציון. אבל אם תכתבו: תל אביב, רמת גן, חולון, גבעתיים, ועוד. ללא רדיוס- הדיוק יעלה. לא שזה נכון במציאות, אבל נכון בפועל מבחינת ציונים.
  2. המודעה- תוכן- “יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי” – אם אתם מפתים מדי, אז לעיתים המודעה נפסלת, או מקבלת ציון רלוונטיות נמוך. יש לזה הסבר, שמי שנכנס, ראה שמה שכתבתם מדהים, אבל כאשר הגיע לדף הנחיתה, זה היה קצת שונה. לדוגמא : חודש מתנה מ”חדר כושר כלשהו” – ואז בדף, “עם הרשמה לשנה ללא התחייבות.”  מצד אחד לא לגמרי נכון ומדויק, מצד שני יש אנשים שזה מה שיזיז אותם מהכיסא לכיוון חדר הכושר. מסקנה- תהיו מדוייקים במסר. בשיטת תקציבים גדולים זה עובד יותר באמת התוצאה, וגם תלוי , כמה מכירים אתכם.
  3. תמונות- את זה פייסבוק ממש “אוהב” לנקד, אם התמונה ב ZOOM מדי, אם התמונה נראית לא רלוונטית, אם יש יותר
    מ -20% טקסט. סיבה טובה לתת פחות חשיפה.
  4.  שפה- פייסבוק לא תמיד מבין את השפה, ואז הוא פוסל. דבר נוסף, פנייה ישירה יכולה לפסול מודעה או להוריד את הציון שלה ולהעלות את המחיר- דוגמא?: “נשות תל אביב, הגענו!”, לא מובן מדוע, אם פייסבוק נותנים רמת דיוק של מיקום, מדוע לא להשתמש עם זה במודעות ולקבל דווקא ציון גבוה. או פנייה שיש בה רלוונטיות למצב המשתמש : “יש לך כאבי בטן” גם לזה ישנה בעיה ברגע שזה בא עם סימן שאלה. זה אחרת לכתוב “כאבי בטן, חולשה, איך ניתן להקל על הכאבים”, כאשר זה כתוב ככלל ולא כפרט.
  5. רלוונטיות- מודעה ופוסט- בדרך כלל יותר קל להגיע לציון רלוונטיות בפוסט מאשר במודעות. מאחר ואם הפוסט נשאר בפייסבוק ללא לינק, פייסבוק מדרג זאת אוטומטית יותר גבוה. לא שלחת אף אחד החוצה (לאתר שלך, לדף נחיתה), היתה רלוונטיות, גם אם מכרת בפוסט כי דיברת בתחום הדף. אז לפעמים, כדי להעלות רלוונטיות, מעלים פוסטים מדוייקים, ופוסט לינק במקביל וזה מעלה את הציון ומוריד את המחיר!

למה כל זה קורה? כי פייסבוק מוצפים, המחירים בעלייה, וצריך היום להיות גם ברור במסרים, גם יצירתי וגם להוביל לפעולה שבסופה – מכירה. אין רגע דל ומי שמפספס את העדכונים- מאבד כסף. ויש כל הזמן.

אז לכו למודעות שלכם, ותדייקו יותר, כדי לשלם פחות. יש עוד דרכים לעשות זאת. זו אחת מהם.
בהצלחה!
מירב שביט- קידום מכירות דרך פייסבוק.

קורס אונליין חינם

קורס דיגיטלי חינם הטרנד הזה של קורס דיגיטלי חינם מאפשר לכם, כמתעניינים בלימוד נושא מסוים, לנסות את עצמכם, לבדוק מה מתאים לכם באמת. הניסיון שלי

קרא עוד »

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית מה זו אסטרטגיה שיווקית לבעלי עסקים מתחילים, ובכלל, מה המהות שלה עבורכם. בואו נתחיל מזה שאחרי עושים אסטרטגיה שיווקית, בונים תוכנית שיווקית

קרא עוד »

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי -כללי לפני הרבה שנים פתחתי עסק לעיצוב גרפי, זה היה ה 2002.  לקחתי לפטופ עם עבודות שלי שהיו במסגרת שנתיים קודם לכן כשכירה,

קרא עוד »

קורס בינה מלאכותית מקיף ! כולל מפגשי לייב בזום

מרעיון, כתיבה, עיצוב ויצירת סרטונים.

דילוג לתוכן